24.4.2010

Out of the mouth of babes & sucklings

Kaikki ovat täältä , luvan kanssa.

- Isoveli 4 v katsoi vastasyntynyttä pikkuveljeään hellästi ja sanoi, että: "Mulle on syntynyt ensimmäinen ystävä."

- "Äiti, silloin kun te menitte naimisiin, sä olit vielä ihminen. Nyt sä olet mun äiti."

- Olimme eräässä tilaisuudessa ja tyttömme 4v näki että ovesta tuli eräs nainen. Tyttöni huusi kovalla äänellä minulle: "Äiti kuka tuo virtahevon näköinen nainen on"

- Tänään kävin lapsenlapseni, Vili 3 v, kanssa hautausmaalla ja sanoin että huomaatkos tonne on laitettu linnulle pönttö niin Vili totesi että "niin, että linnut voi pissiä ja kakkia sinne" (äitinsä totesi aivan saman asian pienenä). 

- Eve 3v. istui bussissa ja katseli kuljettajaa. Sitten hän kysyi kovalla äänellä äidiltä: "Voinko mä sitten otona kysyä sulta miks ton sedän nenä on niin suuri ja punainen?" 

- Aaro 4v osaa jo kirjoittaa itse oman nimensä. Erään kerran Aaroa kiinnosti myös, miten sitten EERO kirjoitetaan. Kun äiti sai tämän opetettua, Aaro totesi:
-"Mä kirjoitan ens kerralla kerhossa piirustukseeni, että Eero.
Äiti ihmetteli:
-"Miksi ihmeessä sinä nyt niin kirjoittaisit?"
Aarolla oli vastaus valmiina:
-"No kun mä haluun testata, osaako ne kerhotädit lukea!" 

- "Äiti, antaisitko mulle maitoa?"
"Miksi?"
"Koska minä tykkään maidosta"
"Miksi?"
"Koska maito tulee lehmästä"
"Miksi?"
"Koska sillä on monta kärsää vatsan alla"

- Arttu 1v opettelee puhumaan. Sanavalikoimaan kuuluvat jo mm. tyttö ja vauva. Isoveli Aaro 4v on sen sijaan jo kovasti miestä ja esittää tärkeänä ISON POJAN roolia.
Vuosisadan kunnianloukkaus syntyi, kun Arttu osoitti isoveljeään ja totesi:
-"TYTTÖVAUVA!" 

- Näin kotiäitinä ollessa minulla on tapana meikata vain juhlatilanteita varten. Erään kerran Aaro 4v piirsi hurjan näköisen olion, jonka silmien ympärillä rehotti paksu, musta viivaviidakko. Ihastelin piirrosta
- "Onpas hurjan näköinen peikko!"
Poikani korjasi samantien
- "Äiti, siinä olet sinä lähdössä juhliin, kun sulla on silmäripset mustina." 

- Minea 4v ja Milja 3v keskustelee olohuoneessa:
- "Mun nimi on oikeesti Minea, mut mua sanotaan Mintuks."
Milja vastaa tähän, että :
- "Mun nimi on Milja, mut mua sanotaan tyhmäks"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti